23 Mayıs 2015 Cumartesi

Antidepresan bırakma sürecim

2,5 yıldır kullandığım ve doktorumla konuştuktan sonra bırakmama karar verdiğimiz antidepresanımı 21 Mayıs itibariyle son kez içtim. Kendisinin ismi Cymbalta. 60 mg iken, 30 mg'a düşürüp mayıs ayında bırakmamı söylemişti. Ben de öyle yaptım.

Dün, hiç içmediğim birinci gündü. Sorun yoktu.

Bugün ikinci gündeyim ve korkunç bir haldeyim. Eskiden, geç uyandığımda ve ilacımı geç içtiğimde bu tür şeylerle karşılaşıyordum. Bu yüzden bu olanları ilaca bağlıyorum. Şöyle ki, gözlerimi sağa sola çevirince ya da uzağa bakınca göz kapaklarımın üzerinde bir baskı hissediyorum ve bayılacakmışım gibi oluyor. Kalbim, diş etlerimde ve gözlerimde atıyor. Kafam ağır geliyor. Uyumam zorlaştı. Çok sinirleneceğim rüyalar görüyorum. Beynim, kafamın içinde oynuyor ya da dönüyormuş gibi. Midem bulanıyor bu yüzden de.

İnternetten semptomlara bakmayacağım, dedim kendi kendime. Hoş, baktığımda da bir şey bulamadım. Tiroide, kansızlığa, diyabete ve kalp sorunlarına baktım. Hiçbiri benim tarif ettiğim şeyleri anlatmıyordu. "Antidepresan bırakma süreci" diye arattım bi de. İnsanların yorumlarını okudum. Yaşadıklarına yakın fakat aynı değil. Korktum, umursadım gibi oldu; sonra "amaan" dedim. Canım ev arkadaşım, doktora götürmeyi teklif etti, üzüldü. Gerek olmadığını söyledim.

Bakalım, zamanla ne olduğu ortaya çıkacak...

2 yorum:

Bu konu hakkında bir şeyler söylemeyecek misin?