26 Mayıs 2015 Salı

Antidepresan bırakma süreci #4

cymbalta

Veeee yenildim... Bugün uyandığımda dişlerimi sıkmaya başlamıştım. Titriyordum artık. Haftaya sınavlarım var diye, çalışamama korkusu sarmıştı. Önce nöroloğa, sonra psikiyatra muayeneye gittim. Psikiyatr dedi ki: 30 mg'lığa tekrar başla. Bir hafta sonra kontrole gel, bakalım ne durumdasın. Eğer gerekirse sakinleştirici de veririm. Sınavların bittiğinde ilacın da bitmiş olacak sanıyorum ki, o zaman daha rahat olursun. 

Eğer bırakma süreci böyle olacaksa, ben liderlik yapmaya gittiğimde de saçma sapan bir halde olacağım. Sanırım kamptan sonra bıraktırmasını isteyeceğim. Ailemin yanındayken bırakması daha rahat olabilir. Hoş Mersin'de de o stres asla çekilmez ama belki bu seferki bırakma sürecim daha farklı olur. Belki bu doktor daha farklı bıraktırır.

Nefes darlığı veya göğüste baskı beni çok rahatsız ederse, gündüz olduğu takdirde bir psikiyatra gitmemi; gece ise acile gitmemi de söyledi.

Hayırlısı.

18 yorum:

  1. Ben çok hayır göremedim ama hadi hayırlısı!

    YanıtlaSil
  2. Hayır, tekrar başlamak zorunda kaldım doktor tavsiyesi ile...

    YanıtlaSil
  3. Daha önceki öneri mi kabul etmedin.ama antideprasandan seni bir erkek kurtarabilir mi?..zorluyorum.. ama bu çözümler başari getirdi:)

    YanıtlaSil
  4. Daha önceki öneri mi kabul etmedin.ama antideprasandan seni bir erkek kurtarabilir..zorluyorum.. ama getirdi bu çözümler getirdi:)

    YanıtlaSil
  5. Bu arada bahsettiğim şey sağlıklı bir ilişki..ve kendimi kast etmedim...yanlis anlasilmalarla dolu bir yorum olmuş az onceki..özür dilerim:)

    YanıtlaSil
  6. Benim bir sevdiceğim var ki zaten.

    YanıtlaSil
  7. Artık teori uretemeycegm.benim orneklemlerim (sadece 3 tane antidepresan birakabilen tanıdım) hep yalnız kadınlardı..sen ayrı bir durumsun:)

    YanıtlaSil
  8. Olacak olacak, benimki de olacak. :)

    YanıtlaSil
  9. O kadar yazıdan sonra bırakmış olacağını düşündüm.

    Tekinsizliği yok etmesi gerekirken nasıl bir ilaçtır ki bu şekilde etkileyebiliyor insanı bırakıldığı vakit?

    Umarım bir gün -eğer dileğin bırakabilmekse- bu emeline ulaşırsın.

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim. Bırakmayı, sağlıklı olmak için de istiyorum aslında. Yan etkileri çok çünkü antisepresanların.

    YanıtlaSil
  11. Tüm yazıları okudum. Ben yaklaşık 8 ay duloksetin (cymbalta kullandım) 30 mg başladım, sonra 60,90,120 derken tekrar geriye doğru 90,60 ve 30 mg'la sonlandırdım. 4 gün oldu ve beni mahvediyor. Gözlerim görmüyor, dudaklarım yüzüm parmaklarım uyuşuyor. Tabiri yerinde ise aptal gibiyim. Madde bağımlısı gibi hissediyorum kendimi. Şimdiye kadar 2 kez 2'şer gün içmeyerek bırakmaya çalıştım, başaramadım ve tekrar almaya devam ettim. İşin garip tarafı ilaç sadece bu uyuşuklukların ve aptallığın ortadan kalkmasına yardımcı oluyor. Psikolojik olarak bana fayda sağladığını düşünmüyorum. Madde bağımlısı gibi hissediyorum kendimi. Başladığım o ilk güne lanet okuyorum. Bu arada ilaç sektöründe onkoloji alanında çalışıyorum. Paylaştığım birkaç onkolog; etken maddenin nöropatik ağrılara da iyi geldiğinden bahsetti. Vücudumda gördüğüm uyuşmaların nedenini biraz açıklar gibi. Çünkü uyuşma ve yanma hissi nöropatik belirtiler olarak tanımlanır. Dolayısıyla en küçük dozda bile bu uyuşmalar kesiliyor. Ama bırakcam. İnat ettim Paylaşmak istedim. Selamlar...

    YanıtlaSil
  12. Zero Sum Game1 Şubat 2017 01:39

    Lütfen yardım edin!
    Doktorumun tavsiyesiyle son bir aydır 15 mg olarak kullanıyorum ve üç gün önce ilacı kestim. Gözlerimi sağa sola çevirince beynim de dönüyor sanki, psikolojik değil ama fizyolojik olarak perişan haldeyim.
    Birakabilen varsa eğer diye soruyorum, daha ne kadar sürer bu durum? işime gücüme devam edemeyeceğim sanırım, rapor almaktansa ilaca mı devam etmeliyim?
    Lütfen birisi birkaç gün içinde bu durumdan kurtulacağımı söylesin.

    YanıtlaSil
  13. Gözlerin durumu bende en az 2-3 ay sürmüştü. İlk günkü gibi ağır değildi tabii, gittikçe azalmıştı. Ama sanıyorum ki bu bünyeye bağlı bir şey, her bünyede farklı etki gösterir. Rapor almaktansa doktorunuza danışmanız problemi büyük ölçüde çözecektir bence.

    YanıtlaSil
  14. merhaba, yaklaşık 2 yıllık kullanımdan sonra bn de bu ilacı bırakma sürecine girdim. kademeli azaltmadan sonra 5 gündür hiç almıyorum ama ciddi anlamda yoksunluk sendromları yaşıyorum. Mide bulantısı, kusma, ishal, baş dönmesi, denge kaybı vs. Bazı sitelerde bu tarz yakınmaların yoğun yaşandığını okuduğumda yalnız olmadığımı düşünüp rahatladım diyebilirim. Bu durum da ciddi problemlere yol açar mı acaba diye korkmaya başlamıştım çünkü. Dr sorun olmaz dedi ama çok da itimat edemiyorum şu an gittiğim dr a açıkçası. yine de her ne olursa olsun bırakma konusunda kararlıyım :)

    siz bırakabildiniz mi? ne kadar sürer bu süreç bilginiz var mı?

    Bir de bazı tavsiyeler okudum. Egzersiz yapma, bol su içme gibi.
    Bu süreci atlatmada yardımcı olabilecek başka önerileriniz/duyumlarınız/bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  15. Merhaba. Kullandığım ilacın dozunu doktor tavsiyesiyle azaltarak bırakamadım ben. Öyle olunca doktor değiştirdim ve bana daha düşük dozlu başka bir ilaç verdi. Onu kullandıktan sonra çok rahat bir şekilde bırakabildim. Yoksunluk çekmedim.

    Ama öncesinde ilk ilacı kullanırken, 2 ay boyunca ne yaparsam yapayım, hangi etkinliğe katılırsam katılayım, sürekli bir şeyle uğraşsam da o yoksunluk durumu geçmemişti. Bu yüzden, ilaç bırakmanın her bünyede farklı etki yaratacağını düşünerek, doktor değiştirmenizi söylemekten başka önerebileceğim bir şey yok maalesef :/

    YanıtlaSil
  16. Bir kaç gün daha sabredicem bakalım. Hala devam ederse bu süreci atlatana kadar geçici başka bi ilaç yazmasını istiyecegim.
    İlaç kullanmak bi nebzé iyi gelebiliyor ama terapisiz olmuyor sanırım. İmkanınız varsa siz de sürece sevebileceğiniz bi terapist bulup devam edin. Çok Teşekkür ederim, size de çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  17. Terapist gerçekten gerekli...
    Rica ederim, geçmiş olsun. Güzel günler!

    YanıtlaSil

Bu konu hakkında bir şeyler söylemeyecek misin?