7 Aralık 2015 Pazartesi

Artık Git!

Gelmişsin 80 yaşına. Ne duyuyorsun, ne görüyorsun. Öğrencilerine aktardığın bilgiler 30 yıldır aynı. Bir kitap çeviriyorsun, yıllarca onu anlatıyorsun. Evet, bilgilisin, eğitimlisin,profesörsün ama yeter artık. Daha fazla gelişemezsin. Son seviyedesin. Git, yerini yenilerine bırak. Senin kadar iyi olmayacaklarını düşünüyorsan da bu senin suçun. Senin öğrencin, sen ne aktarırsan onu alır.

 

Tek soruluk ve 2 sayfa cevaplı, 200 tane edebiyat ve tarih sınav kağıdını 4 günde okuyan adamdan ne beklersin?

Ooo çok çalışkan! 

Hayır! Değil! Baştan savma, incelemeden, bir iki kelimesine bakıp şöyle bir göz gezdirilerek verilen sınav notuna ne inanırım ne de güvenirim ben! Ne hak edene verirsin, ne de hak etmeyene.

Bir de diyor ki:
"X görevini yaparken hiçbir zaman yanlış bir şey yapmadım. Eşit davrandım. Hep iyisini yapmaya çalıştım. Ve insanlar benim önümde eğilirler, karşı gelmezler."  

Sana öyle davranmaları, senin bilgeliğinden,onurundan,erdeminden değil. Yaşlısın. Büyüklere laf söylenmez. Bundan... Sen 16. yüzyıl edebiyatçıları gibi ünlü, bilgin, saygıdeğer olup sonraki nesle öyle aktarılacağını düşünüyorsun ama öyle olmayacak. Sen sadece yıllaaaar önce öğrettiğin dilbilgisi ile hatırlanacaksın.

Artık insanlar seni harika bir hoca olarak görmüyor.
Artık sen yeni şeyler öğretmeyen, düşük not veren ve öğrenciler bir şeyleri bildiği zaman 100 üzerinden en fazla 70 verip "böyle bir şey hiç görülmedi" diyen, sınavları okumayan, egoist, emekli olduktan sonra bile ders vermeye kalktığı için paranın tatlı geldiği birisi olarak bellenen ve evinde torunlarıyla oynaması gereken bir insansın. GİT!

GİT ARTIK.
Daha fazla arkandan sövülmeden, daha fazla gözden düşmeden git!

 

GİT YA!

 

 

1 yorum:

  1. Anlatılana göre çok sinir bozucu biri ama anladığıma göre de çok yaşlı biri..her iki tarafa da üzüldüm ben yaaa :-(

    YanıtlaSil

Bu konu hakkında bir şeyler söylemeyecek misin?