21 Temmuz 2019 Pazar

Antidepresan Bırakma Süreci #8

Efendim, iyileştiğimi düşünüp bir de artık daha fazla ilaç kullanmak istememem sebebiyle antidepresanı bırakmaya iyice karar vermiştim artık, biliyorsunuz. Cymbalta 60 mg kullanırken Cymbalta 30 mg (iki kutu), Anafranil 25 mg (2 kutu) ve Anafranil 10 mg (bir kutu) kullanarak bıraktım. Bugün 4. gün. 17 Temmuz 2019 Çarşamba günü son kez içtim.

Neler oldu?

Önceleri, ilacı almayı gün içerisinde biraz geciktirsem gözlerimi hareket ettirince bayılacak gibi olma durumu/saliselik odak problemi durumu oluyordu. Bıraktığım gün bunu zirvede yaşadım. Uyanadığım vakit bir şey yok, akşama doğru başlıyor. Gözlerimi sağa sola çeviriyorum, kalbim anlık hızlanıyor, gözlerim yuvalarından çıkıp geri giriyor sanki, beynim titriyor zınk zınk diye. Hani bir kameranın odaklama anı vardır ya, mercek gidip gelir ve ekran bulanıp düzelir, hah işte o merceğin gidip gelme durumu oluyor. Yani neredeyse 1 saniyelik bir şey bile değil; ama bu olunca o an bayılıyor gibi hissediyorum, dengemi kaybediyorum. Sanki çok sarhoşmuşum da o yüzden böyle hissediyormuşum gibi. En sevmediğim bırakma etkisi bu oldu hep! Biliyorsun sevgili okur. Bu duruma katlanamadığım için tekrar başlamıştım biraz da.

Diğer etkiler olarak, baş ağrısı, baş dönmesi, ishal, iştah kapanması, yorgunluk, uyku hali ve isteksizlik yaşıyorum. Ne yemek yiyesim geliyor, ne oyun oynayasım. Sadece uyumak istiyorum. Sonra uyanınca da "Al işte gün bitti, bomboş bir vakit geçirdin, hayatının X saatini çöpe attın!" demekten alıkoyamıyorum kendimi. Dizi izlerken sıkılıp yarıda bırakıyorum, ev temizliyorum, kendime evde iş çıkarıyorum, sonra diziye devam ediyorum, yine sıkılıyorum vs. böyle devam ediyor.

Bir de şansa bak ki, ilacı bırakmaya karar verdiğim ve uygulamaya koyduğum zaman işimden ayrıldım (şu anda 2 aydır işsizim), çok sevdiğim sevgilimden ayrıldım, ev arkadaşım memleketine gitti. Yani bilumum yalnızlığı yaşıyorum şu an. Üstüne bir de antidepresanı bırakmışım! Hayatımda bir şey oluyorsa küçük küçük ve sırayla gelmiyor. Hepsi bir anda yükleniyor omuzlarıma! Bu da hep benim sınavım oluyor sanırım.

Dün, bırakmanın yarattığı etkileri en aza indirmek için ne yapabilirim diye düşündüm; belki Anafranil 10 mg'ı bir gün alıp bir gün almayarak devam edebilirim dedim. Güvenemedim. Bu nedenle yarın psikiyatra gidiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konu hakkında bir şeyler söylemeyecek misin?