9 Şubat 2016 Salı

Doktorlara devam!

steteskoppNeredeyse 4 aydır boynumda, çenemin sağ altında ve zaman zaman daha da altında böyle bir tokluk, doluluk, sanki oraya bir şey sıkışmış gibi hissediyordum. Yutkunurken, konuşurken, otururken, başımı çevirdiğimde vs her an olabiliyordu. HEr dokunuşumda da "aha burada bir şey var" diye hissedip, yanımda kim varsa ona gösteriyordum. Artık onlar da çıldırmıştı.

4 ay önce başka bir hastanede ilk tiroit muayenesine gitmiştim ve beni ultrasona almışlardı. Kendi kendime, bir şey olsa ultrasonla görünür herhalde dedim. Bir şey yoktu çünkü. Ama geçmedi.

KBB'ye gittim. Burun etlerimin şişliğini daha önemli bulup, boynumla pek ilgilenmedi doktor.

Bir başka hastaneye daha tiroit için gittim. Ona da söyledim böyle böyle diye. Baya bi muayene etti eliyle, bir setlik veya topak falan bulamadı. Kasların olabilir, dedi. Annem "e artık yeter, bak kimse bir şey bulamadı" dedi. Arkadaşlarım da aynı şekilde, sürekli hastaneye gittiğimi ve bir şey olsaydı illa ki çıkacağını söylediler.

Dün KBB'ye gittim tekrar, ama bu sefer sadece boynumdaki şeyi söyleyecektim. Doktor başka yerime baksa da ben geri oraya getirecektim konuyu. Öyle yaptım. Kulağıma ve burnuma baktı önce. Kulakta egzama varmış (çok kaşınıyordu), burun etlerim çok iyiymiş ama kabuklanma varmış ameliyattan dolayı. Sonra boynumu, boğazımı inceledi, ışıklı boru tuttu boğazıma. Şişlik olmadığını söyledi ama ben ısrarla "işte bakın burada hissedebiliyorum, zaman zaman da şurada hissediyorum" dedim. Ses tellerime kadar indi o ucu ışıklı aletle. Ses tellerimin önü çok fazla kırmızıymış. Midemden ağzıma bir şey gelip gelmediğini sordu; geliyor, dedim. Zaten ben ortaokuldayken de reflü olduğumu söylemişlerdi ama öyle fazla bir tedavi olmadım. Gıcık var mı, daha çok yemeklerden sonra mı oluyor ağzına bir şey gelmesi, kaşınıyor mu, yanma veya batma var mı, dedi. Gıcık, boğaz temizleme isteği, ağza yemek gelmesi var, dedim. Faranjit de vardı bende, dedim ama faranjit değilmiş o. Miden yüzünden oluyor, dedi. Sadece sağ tarafta hissetmemin sebebi de, sürekli sağ tarafıma yattığımdan o mide şeysinin sağ tarafı daha çok etkilemiş olmasındanmış. Mide ilacı verdi. Boğazımda hissettiğim o tokluk, midem yüzünden çıktı. 1 aya hepsinin geçeceğini ve merak etmemem gerektiğini söyledi, güzel de rahatlattı. 1 ay sonrasında belki boğazımın tedavisine devam edermişiz.

Gaviscon, Raneks, Elocon, NazalNem kullanmaya başladım. 1 ay sonrasında göreceğiz bakalım.

 

Şimdi de baş dönmem, beynimin uyuşması hissi, boyun ve omuz ağrım, kulak uğultum, yerin ayaklarımın altından kayması, yerin yumuşaması ve kafamın ağır gelmesi var. 2 ay öncesinde de hiç çekmediğim kadar baş ağrısı çekmiştim 1 gün boyunca ve ağrı kesici de etki etmemişti. 2 gün önce de başım ağrıdı uyanınca. Bunların hepsini internete yazıp araştırınca ne çıktığını tahmin edersin. Korktum, perşembe gününe nörolojiden randevu aldım.

 

Cuma günü de, Hacettepe Hastanesi'ne diş için gideceğim. 2 yıldır ağrıyordu dolgum. Ne zaman randevu almak aklıma gelse, ta sınavlarıma randevu günü veriyorlardı. Bu sefer erkene verdiler. 

 

 

 

4 yorum:

  1. gezginkeçi anksiyete bu dediğin şeylerin hepsini de yapar. yani reflüyü de azdırır, vücudu elektrik çarpmışa da döndürür, başın ağır da gelir, hafif de gelir. hastalıkları internette aramak da anksiyeteyi tetikler :(

    YanıtlaSil
  2. bu arada bi şey çıkmamasına çok sevindim! :)

    YanıtlaSil
  3. Anksiyete ilacını bıraktım, iyileştim diye. Yoksa bana da hepsi psikolojikmiş gibi geliyor ama bu baş dönmesi falan yeni başladı. :/ Anksiyete terk etmiyor mu kişiyi? Ama ya anksiyete değilse?

    YanıtlaSil
  4. Sen panik ataksın ne diyim kendini dinlemekten hasta ediyorsun

    YanıtlaSil

Bu konu hakkında bir şeyler söylemeyecek misin?