11 Mayıs 2016 Çarşamba

Biri bitemezken diğeri başlıyor

Aylardır Hacettepe Diş Fakültesi'ne gidiyorum. Önce, 3 hafta süren diş taşı temizleme işlemi yapıldı. Sonra dolgulara geçildi. Her ay 1 diş. 10 dolgu!

Üniversite hastanesi böyle işte. Devlet de aynı. Yüklü bir para vermediğin sürece sürünüyorsun; son dişin yapılana kadar ilk dişindeki dolgu düşüyor. Dişlerine istediğin kadar iyi bak, bünyendeki bir hastalık dişlerinin çürümesine sebep olabiliyor. Benim, 23 yaşındayken 6-7 dişim aniden çürüdü. Hayatımda dolgu yaptırmamışım, bir anda ağzım dolgu, kanal doldu.

Neyse, diş taşı temizliği yapılırken yanaklarımı gördü doktor. Telaşlandı, hocasını çağırdı. Fotoğraf çekildi, öncesi sonrası yapılacakmış. Bir sürü doktor toplandı başıma. Öyle olunca ben de korktum haliyle. Bir de beni stajyer diş tabibine vermediler çünkü kalpti, tiroitti bir sürü hastalık var bende.  Stajyer olsa nasıl telaşa gelirdi ve getirirdi kim bilir. Sonra doktor, dermatoloğa yönlendirdi çünkü önceki biyopsi raporumda doğru düzgün bir hastalık adı yokmuş.

Bir ay dermatologla uğraştım. O da hocasına götürdü beni. Biyopsiye bir de biz bakalım dedi. Yanak içerisindeki sünger görünümlü beyaz pütürleri görünce likenden şüphelenmiş o da. Bir kere incelenen biyopsi, ikinci kez inceleneceğinde ekstra ücret vermek gerekiyormuş, devlet karşılamıyormuş çünkü. Neyse sonunda lökoödem çıktı. Kötü bir şey değilmiş, nedeni de bilinmiyormuş. Kenacort-a verdi yine. Bir ara teyzeme söylemiştim ilacı, "aa diş doktorum bana da verdi, içinde kortizon var onun, kullanma çok" demişti. Çok fazla bir kortizon değilmiş o. Şimdi de dil altımda var bir şeyler; dilimi dışarı çıkardığımda altı sanki dişim sivriymiş de oraya sürtüyormuş gibi acıyor.

Son tiroit kontrolümün üzerinden 6 ay geçmişti, bir de onun kontrolüne gittim Gazi Üniversitesi Hastanesine. Yine 6 tüp kan verdim; hoş, bu seferki azdı, daha önce 9 tüp vermiştim. Bir de ultrason istenmişti ama randevusunu 5 ay sonrasına alabildim. Özelde baktırıp kendi doktoruma götürmeyi planlıyorum. Kan tahlili sonucunu bugün gösterebildim: hashimoto tiroidim kontrol altında ama kansızlık var ve en önemlisi karaciğerde yağlanma çıkmış! Dedi ki doktor: burada önemli olan bu yağlanma, mutlaka bir gastroentrolojiye görün, bir de diyetisyenimize uğra.

Buyur.
Zaten geçen ay, sağ üst bacağımda ve dizin biraz altında şişlik hissedip genel cerrahiye koşmuştum; onlara da bir dokundu doktor, hop lipom dedi. Şaştım kaldım, nasıl bir dokunmayla anladı diye. Sonra kan tahlili yaptı, trigliserid yüksekmiş. Başka bir şeyden şüphelense baktırır ve söyler diye düşündüm.

BİTMİYOR.
Spora da başlayamadım hala.
Diyet listem var aylar öncesinden kalma ve 1 hafta uygulayıp bıraktığım. Ben hayatımda hiç diyet yapmadım ya (insülin direnci varken bile.). Yapmak da istemiyorum ama zorunda kalacağım bu sefer sanırım.

4 yorum:

  1. Ya sen bana ulassana tedavi edeyim seni doktor değilim ama deliyim 😂 hep gülüyorum hep işin şakası iyi ol lütfen geçmiş olsun tatlım

    YanıtlaSil
  2. İnan ben de gülüyorum. Şaklaban gibi bi insanım. Ama olunca oluyor işte. ☺

    YanıtlaSil
  3. ☺ çoook iyi ol öpüyorum seni

    YanıtlaSil

Bu konu hakkında bir şeyler söylemeyecek misin?