5 Eylül 2011 Pazartesi

"Herkes de eleştirmen olmuş yaauu..."

ATV'deki Çek Bakalım'ı izliyordum. Bir tartışma çıktı. Çekilecek kısa filmde kullanılması gereken komedi temasını kullanmadı diye bir yönetmeni(ya da yönetmen adayını) diskalifiye ettiler. Bunun üzerine birkaç şey zırvalamak istedim.

Şimdi Okan Bayülgen diyorki: kurallara uyulmasın. İstenilenin dışında bir film çekti diye kimseyi diskalifiye edecek değilim. Desteklerim de. Neymiş efendim arkasında dururmuş.  Şimdi çekilen filmi ben de beğenmedim. Dramatiğin arasına komedi sıkıştırılmış,benim hoşuma gitmedi. Bu benim düşüncem. Okan Bayülgen de yerdi yerdi yerdi zaten adamı,sonra da verdi 10 puanı. Hem kurallara uymamış,neredeyse tamamen farklı bir şey çıkarmış ama gidip 10 puanı yapıştırdı! Çelişki 1



Diskalifiye edilen yarışmacının filminden sonra çıkan yarışmacı çekildiğini söyledi. Ondan sonra patladı ortalık zaten. İzleyen bilir şimdi tutup da filmi ve tartışmayı uzun uzun anlatamayacağım. Hoş, anlattığım kadarını anlattım zaten...
Şunu da araya sıkıştırayım,Okan Bayülgen'i çok zeki ve kültürlü buluyorum. Öyle olmasa laf sokamaz insanlara zaten.




Hülya Avşar... Beğenmediğini belli etti. Ne kadar çok şey söyleyemese de belli etti. Bence bu konularda açık olunmalı yahu. Onlar geleceğin yönetmenleri! Bir yarışmadan 1. olup da hiçbir boka yarayamamak ne demek?! Oradan çıkacak olan adam hakikaten en iyisi olmalı. Kötüyse kötü deyin ki adam nerede yanlış yaptığını düşünsün,değiştirsin,düzeltsin kendini. Hülya Avşar grip olduğundan mıdır nedir,filmleri pek anlayamıyor gibiydi. Yorum falan yapamadı,yapacak kadar kafasını vermemiş gibiydi. Okan Bayülgen de lafları sokup durdu zaten Hülya Avşar'a. Neyse,o da 6 puan verdi.
Hülya Avşar da oldukça göz alıcıydı bu programda. Oldukça güzeldi.

Büşra Pekin de: Komedi ya da değil,önemli değil benim için fakat ben çekimi ve konuyu beğendim,dedi. En açık Büşra Pekin konuştu. Zaten bugünkü jüride de yorumlarını en beğendiğim ve bana göre en doğru yapan oydu. Kimseyi kırmak istemiyordu,bu belli. Kendisi de emek verdiği için,bu işin içinde sürekli olduğu için... O da 10 ya da 9 verdi.
Şunu belirteyim,kendisine aşığım. Beğenerek izlerim.

Okan Bayülgen birkaç yarışmacıyı izledikten sonra o, kurallara aykırı olan filmi çeken yarışmacıyı eledi. Çelişki 2. Kurallara uymadığı için diskalifiye etmem dediği yarışmacıyı yolladı. Sonra da dedi ki: Kurallara uymadığı için diskalifiye ettiğim arkadaşınızın elenmesini istemiyorsanız,programdan sonra gelip benimle konuşursunuz.
Clapperboard

Sonra anlamadığım bir şey var:
10 üzerinden veriyorsunuz puanları. 10 ile 5 arasında değil. Neden hiç 4,3,2 puan verilmiyor?
O kadar eleştiriyorsunuz, yanlış yerleri söylüyorsunuz. Beğenmediğiniz her yerden puan kırın kardeşim! İşte o zaman çıkar kimin iyi kimin kötü olduğu! 


Bir yarışmacı daha çıktı,o da komedi çekmemiş. Ben elenmeyi göze alarak çektim bu filmi dedi. Okan Bayülgen de hemen diskalifiye etti. Hani yüksek puan verecektin? Hani kurallara uymayanları destekleyecektin? Pat diye şutladın adamı.

Yarışmacılar,bu kuralları çiğneme olayını protesto ettikten sonra jürinin aklı başına geldi. Verilen puanlar yavaş yavaş düştü,eleştiriler kötü yönde oldu. Protestodan önceki yarışmacılara yüksek puanlar verildi bi kere. Son çıkanların suçu ne? Hepsine düşük puanlar gelmeye başladı...

Yarışmada hiçbir şey adil gitmiyor. Ekibin bunu anlayıp kendine gelmesi lazım.
*Fikrimce*

"Herkes de eleştirmen olmuş yea!"




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konu hakkında bir şeyler söylemeyecek misin?