9 Kasım 2016 Çarşamba

4-İkinci üniversiteyi bitir. 5-Birinci üniversiteni de bitir. (Ve Hatta 23- 1 ay derslerini günü gününe tekrar et.)





Bu iki seçeneği bir yazıda birleştirdim, çünkü aynı yıl fakat farklı dönemlerde bittiler. (Üçüncü madde de bu ikisine birleşik.)

Ankara Üniversitesi'ni bitirmek için canımı çıkardım koydum. Sevgili kişisi de çok yardım etti, Allah razı olsun. O tarihten not çıkardı, ben onlara çalıştım. Edebiyatı ve çeviriyi de zaten yapabiliyordum. Sürekli çalıştım ama! Tekrar yaptım, ödev yaptım, temize not geçirdim. Yani sınava girmeden önce 3 defa yazarak tekrar etmiş oldum notlarımı. Bütün dersleri geçtim, bir tek tarih kaldı. Harika yazdığıma eminim, ama kadın geçirmemeye meraklıydı. Akıllı saatimi bile kullandım sınavda! Ne fayda? En sonunda gittim konuştum hocayla. Ağlamaklıydım, çünkü okulun bitmesini istiyordum artık. O da gördü kırılganlığımı, "tamam" dedi ve geçebileceğim notu verdi ve ben bir ağlamaya başlamışım! Tüm kat yankılandı. Sonra bana sarıldı kadın. Ağlamaktan teşekkür edemedim. Ama bitti. Eve geldiğimde hala şok içerisindeydim. "Ulan bitti!" diye durmadan ağladım. Anneme söylerken ağladım, arkadaşlarıma söylerken ağladım vs vs. Sonuçta yeterli bir ortalamayla bitirdim okulu. Diplomamı hala almadım,almaya da niyetim yok gibi. Ne boka yarayacaksa. Okul temmuzda bitmişti.

ODTÜ'yü de 4. kez girdiğim sınavın sonunda bitirmiş oldum. Tek bir dersim kalmıştı ve 3 kez sınavına girip geçememiştim. Ders Unix. Hiç aşikar olmadığım için anlamakta güçlük çektim sanırım. 4. kez sınava girmek için başvuru yaptım ve tüm yaz süren ders çalışmalarımın sonunda onu da geçtim! Demek ki çalışmak lazımmış. Zeka bir yere kadar. Hemen diplomamı talep ettim tabii. Çünkü işe yarayacak bu.

Buradan da anlıyoruz ki, 1 ay günü gününe değil, 1 yıl günü gününe çalışmışım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konu hakkında bir şeyler söylemeyecek misin?